WYPRAWY > Hiszpania'06

Hiszpania'06: opis | zdjęcia

Wyprawa rowerowa El Camino

Uczestnicy: Wojciech Wyciślik

Jako że część planów wakacyjnych nieco się posypała, zdecydowałem się „rzutem na taśmę” na wyjazd do Hiszpanii. Wyjazd był zorganizowany przez biuro podróży z Warszawy. Mieliśmy przejechać na rowerach jeden z najstarszych szlaków pielgrzymkowych w Europie – Camino de Santiago. Szlak zaczyna się w miejscowości Saint Jean Pied du Port  we Francji a kończy w mieście Santiago w Hiszpanii. Wystartowaliśmy z Wrocławia 09.09.2006. Busem dotarliśmy do granicy Hiszpańsko – Francuskiej. Kilka kilometrów za granicą nocowaliśmy na campingu z którego rozpoczęliśmy już podróż na rowerach. Cała droga liczy ok. 800 km (mnie po zsumowaniu danych z licznika wyszło, że przejechałem 860 km). Przejechanie całego szlaku zajęło nam 10 dni. Pogoda w trakcie podróży była bardzo zmienna. Jechaliśmy w pięknym słońcu, ulewnym deszczu, silnym wietrze i dosyć niskich temperaturach jak na Hiszpanie (10 stopni). Ogólnie szlak jest wytyczony szutrowymi drogami biegnącymi czasem wzdłuż dróg głównych a czasem zupełnie odludnymi poboczami. My głównie jechaliśmy drogami asfaltowymi biegnącymi wzdłuż szlaku aby zaoszczędzić nieco czasu. Po drodze spotykaliśmy wielu ludzi z całego świata (Australia, Szkocja, Meksyk, Brazylia) zmierzających do Santiago zarówno na rowerach jak i pieszo. Przejechaliśmy kilka porządnych podjazdów a także szalonych zjazdów. Okolice przepiękne. Dużo zabytków, piękne miasta (Burgos, Leon, Santiago). Sprzęt spisał się bardzo dobrze i poza kilkoma drobnymi awariami (przebita opona, poluzowana linka itp.) nie mieliśmy większych problemów technicznych.

Ogólnie cała wyprawa była bardzo udana i urozmaicona. Fajni ludzie, ciekawa okolica, niezła w sumie organizacja sprawiły, że miło wspominam ten wyjazd. Polecam wszystkim Camino de Santiago. Mam nadzieję, że będę miał kiedyś możliwość przejścia całego szlaku pieszo, bo to zupełnie inna bajka.